hur hamnade vi förståelsen.

blir det inte tillräckligt för mig. nej. prat om saker som blir virrigt.
snurr, men förståelse. Aningar om att det fanns någonstans.
då så enkelt med allt. men allt blev enklare.
för mig har du byggt världen. tron på det som jag borde veta.
konstiga tankar. svaga strån, på sköra linor.
pratat om saker i folks syn förbjudna ting.
men du är stolt. prata till höger och vänster om stolthet.
för du ser att du har allt dem inte har.
år efter år.
vart tror du jag slutar min resa. med stor mage och klappande händer.
grattis, med eftersug. men blir det som världen tänker sig eller blir det som vi tror.
kommer människor gå emot. tro att jag ska ändra mig.
få mig på bättre tankar och vaska askan från stenarna.
träffar jag det. går folk emot ändå.
jag tror på detta som en godnatt saga om kvällen som liten. blir det inte så i slutet ändå. sidorna tar slut.
men vackra älskade annan biologi, men så lika ändå. du är världen runt för mig och smarta människors avund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0