och sen då..

"Vår tid är nu" lyder den lite snö in blåsta skylten.
men vad händer sen då?
om vi är nu, vad händer med oss senare då?
om livet inte består av sedstegs nätter med alldeles för mycket promille i mitt blod.
kvällarna som sedan blir "godnatt, puss puss, och vist tar du barnen till dagis i morgon?"
blir min tid då igen?
lever man i nuet, men vetskapen av framtiden den finns ju där.
sen då, när min tid är över och jag inte delar upp mina tankar med klurriga små rödvinsfläckar.
minns någon mig då?
minns mina nätter hos vänner, tidiga mornar med jobbångest, tankar om pojkar och nervösa flickhänder.
korta pojkfrisyrer med feministens dragbarhet.
ja, vad händer när jag inte har min tid, minns någon då?

Kommentarer
Postat av: matilda

"snedstegsnätter". du är fin du. Du vet då minsann.

2011-01-11 @ 21:31:26
URL: http://matildaaljungkvist.blogg.se/
Postat av: Vicy

Fint. Fint fast ångestfyllt. Varför det nu inte skulle vara fint..

2011-02-08 @ 18:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0