måndagsångest.

måndagsångest. värsta känslan av alla, den snurrigaste också. usch minns jag ens vad jag gjort och minns dom?
hon och hon och sen fan var det han också, de slutar aldrig bra.
han som tänkte, tanken på måndagen men glömde den ju fan lika fort som han sa den och så var de kört.
och sen hon, inte är minns jag hur det gick till.
pratet om hur man ska lyckas kissa utan kiss på strumpbyxkanten.
cigarrett röken blåser framåt, som om det vore vår luft. allt som snurrar och glaset som blir tomt lika fort som jag fyller det. dunket till musiken jag känner allt för väl.
borde jag vara lycklig eller vet jag ens hur det allt gick till.
bortom min galax snurrar jag runt med tankar att visst borde man ha gjort på annat sätt men utan sår hos någon annan.
måndagsångestens är värst, för inte vet man hur man ska ta sig från den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0