om allt en måndag innehåller, fast mycket mer.

dubbla strumpbyxor och varma koppar te.
hemskrivnings början som inte tar sin start.
sömnbrist och första ljuset tänt.
ny handlat lugnet har just lagt sig.
håkan ljuder mig i öronen och jag tror jag älskar det en smula för mycket.
somnad vid läs prov.
men ångrar inte nattens prat.
för varma rum och min vackra vän.
funderingar på i morgon och vad som väntar mig.
tantigt nagelack men vad gör det när ingen bryr sig.
mysiga söder rum med olika lappor.
stirrande ögon och tankspridda samtal.
nu kommer julen hit och jag vet inte om jag vill.
men så länge jag inte fryser fast och dialekt språnget blir stort ska jag nog klara mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0