miljoner frågor med dig och mig.

idag undrar jag, precis som alla andra dagar. om hur det egentligen kunde ha vart.
om du varit här kunde jag fått varit barn. fått fortsätta leva i en värld jag inte trodde ont om. leva kvar i nått som kallats dröm. kanske bli stor i sin tid och genomgå det som alla gjort. bli flickan i mitten av alla och i centrum. kunde jag få ha valt att bli vacker då. eller var allt detta bestämt redan. hur jag skulle le och skratta. hur min klädstil skulle förändrats och hur jag skulle va.
men vet du en sak?
jag har tusen frågor till dig.
vilken var din innersta tanke. vad var din favorit rätt. gjorde du upp eld på ett speciellt sätt. och lagade du mat medans du sjöng. vad var det pinsammaste du gjord. vad var det fina med mig. ville du egentligen ha fler barn. log du ofta. älskade du mig?
och miljoner vardags ting med.
men ser du mig fortfarande. tittar du på mig ibland och önskar att du var hos mig. önskar att du fick stryka mig på ryggen när jag var sjuk. eller bara se på mig och låta mig se tillbaks. låta mig veta vad du tänker på. om du skulle kunna ropa högt av glädje över att få vara med mig. kan inte du berätta nått av allt detta miljoner jag undrar.
låt mig sitta ner på en bänk, titta dig i ögonen och se så att ingen ljuger. låta mig få höra din version av allt.
skulle du vilja det?
jag vet inte vad jag skulle säga idag. skratta eller gråta. bry mig eller inte. förstå eller inte. våga eller fega ur. prata eller mumla. skrika eller viska. jag vet ingenting alls, för allt skulle bara kännas virrigt.
men du ska veta att jag älskar dig, även om mina miljoner frågor aldrig kommer få ett riktigt svar och mina snurriga tankar aldrig få en ände. så älskar jag dig.
för jag är hälften av dig. och hela jag är oss tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Anna

<3 <3

2010-11-29 @ 21:54:12
Postat av: moa

Ida!

jag är så sjukt glad att du finns

2010-11-30 @ 12:37:10
URL: http://solrosmuren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0