krånglig rädsla.

kanske var det ingen toppen helg. dammiga minnen blåses av igen.
eller så var den perfekt. jag längtar i alla fall inte.
kanske är det nattens ljus som gör mig trygg. eller morgondagens ljud av klockan, sent och ensamt.
men jag kulle kunna stanna här. levat just precis såhär.
men kanske är vi alla rädda för det.
rädda för den bitande kylan som drar med sig våra kappor i vinden.
rädda för att stanna upp och tänka till. rädda för den alldeles för stora drömmen.
rädda för framtid. för hus, volvo, man och barn. rädd för att saker förändras.
men tänk om allt hade varit svårt. om rädslan gick att ta på.
förändrade middagar med en för mycket kalori och två för få vitaminer.
med tankar på annat.
rädslan för att hållet i burken skulle varit för stort. rädslan för vad andra skulle tycka.
rädslan för att inte hinna. rädslan för dig.
och rädslan för m i g.
-
men jag är nog bara rädd för en sak. mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0