destination?

jag är alltid på väg.
detta eviga spring med fötterna ihop, upp igen och sen tillbaks.
vad var det hon sa?
glömmer man verkligen så fort? Tillbaka till noll och vet jag ens nu.
sen tillbaka igen, och där stod min vän och vinka.
springa förbi.
små lycko rus och sen var man där.
hej, är någon hemma?
där var jag igen.
två täcken i en säng, för vad ska man annars med dem till.
tillbaka till noll och saknad av en vän,
prata med henne, hur mår du?
matriallistens hemmaplan, vita kassar med historiskt innehåll.
men borde man sluta som man gör?
varför inget svar när jag behöver, oron stiger.
tillbaks igen och för ingen nytta, för vad gör jag som borde betyda.
människa utan rot, på denna skorpa.
flyg vidare mot himlen om du kan. Tappa inget på vägen, för då är jag tillbaks igen.
nollställd men utan destination.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0