tio timmars arbetsdag.

tio timmars arbetsdag.
trött.
med söta flickor man skulle vilja stannat hos.
men nått vinner över en.
mina ben bär inte längre min kropp.
mina lungor vill inte andas luft.
hjärtat vill inte slå sina slag.
för mig.
hon kollapsar i trappan.
duns duns duns, men inget bom.
svart.
det barn hon bär kommer aldrig ut.
sparkar har slutat slå.
hjärtat slutat dunka.
ställa sig upp och svära åt dödens all jävlighet.
min värld vill inte vara min.
tillhör någon annan på obestämd framtid.
ta mig.
bort från vackra människor.
folk som känner mitt namn.
bort från allt jag bara gör fel.
fel.
för lite sömn.
vaknat vid olika tider.
två timmar per dag.
kylans vinternatt håller mig inte vaken.
jag kommer sluta här.
kom hit.
nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0